maart 5, 2020

10 ondernemersvragen aan Ate van der Meer (Snakeware)

Bedrijfsnaam:
Snakeware

Kun je je bedrijf kort introduceren?
Sinds 1995 helpt Snakeware organisaties op basis van data driven marketing en Snakeware.Cloud CMS software bij het realiseren van business doelstellingen. Wij streven naar de optimale customer journey die leidt tot de grootst mogelijke loyaliteit en customer lifetime value. We hebben 25 jaar kennis en ervaring in software, koppelingen en API-ontwikkeling in met name Microsoft tooling. 

Wat is je functie binnen het bedrijf?
Chief Commercial Officer, maar ik noem me vaak Chief. 

Waaruit bestaan jouw werkzaamheden?
Ik houd me binnen Snakeware bezig met ons merk, de identiteit en ons imago. Waarbij ik als meewerkend voorman dagelijks kijk naar nieuwe kansen en mogelijkheden voor onze opdrachtgevers waarbij ik met regelmaat vanuit Friesland in de auto, de trein of in het vliegtuig stap om snel ter plaatse te zijn om deze kansen te bespreken en uiteen te zetten in doordachte plannen die leiden tot het ondersteunen van de merkwaarde, omzet of klantretentie van onze opdrachtgevers.

Welke diensten levert jouw bedrijf?
We zijn een data driven digital agency en maken met zo’n 50 specialisten allerlei digitale producties. We hebben marketing strategen, data scientist, online marketeers, analisten, Customer Experience Experts, Designers, frontenders en backenders in dienst. Qua diensten leveren we (marketing) strategie, websites, webshops, CMS platform, online marketing plannen, (software)development en servicedeskdiensten.

Voor welke klanten werk je?
Tot onze klanten behoren prominente partijen als DPG Media, Accell Group (o.a. Batavus en Koga), Staatsbosbeheer, en ook supermarktketens Poiesz, Vomar en DetailResultGroep (bekend van Dirk en DekaMarkt). RCN, Rederij Doeksen en Van Verre Reizen.

In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?In het feit dat we al 25 jaar bestaan met de drie eigenaren/oprichters nog altijd fris aan dek en achter het roer. Bovendien mochten we in 2018 Koning Willem-Alexander tijdens een officieel werkbezoek aan Snakeware vertellen over onze innovaties, talent in de regio en impactvolle digitale producties nogal onderscheidend en een bekroning op ons werk.

Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd?
Dat je na een, dreigende, mislukking niet bij de pakken neer moet zitten en je verlies moet pakken, maar juist moet leren van wat er fout ging, waarom het fout ging, etc. en daar verbeterpunten van maken en vooral, met meer ervaring, doorgaan.

Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
Dat ik mij elke dag bezig mag houden met het vernieuwen en verbeteren van het digitale DNA van mijn eigen bedrijf en dat dan vervolgens ook toepas bij onze opdrachtgevers. Dus echt duurzaam veranderen, vernieuwen en verbeteren. 

Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
De beste spelers en de beste teams formeren en goed en langdurig samen laten werken vergt aandacht. Talent vinden en binden ook. Verder is de uitdaging om relevant te blijven voor onze opdrachtgevers en dan is de uitdaging om precies innovatief genoeg te zijn om wel voorop te lopen maar niet te ver voor de muziek uit waardoor de kans op grote missers tot een minimum beperkt blijft.

Wat zijn je ambities?
Om met ons Snakeware.Cloud CMS platform een wereldspeler te worden a la Sitecore waarbij gerenommeerde bureaus award winning websites realiseren met onze software onder hun motorkap.

Meer info: www.snakeware.nl


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzetgroei verwacht je in 2020?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...