januari 26, 2021

10 ondernemersvragen aan Bart Zirschky

Naam: Bart Zirschky

Bedrijfsnaam: Annual Insight

Kun je je bedrijf kort introduceren?
ANNUALINSIGHT verzamelt en analyseert grote hoeveelheden open data over bedrijven en markten, en vertaalt deze voor meer dan 250 klanten naar direct toepasbare inzichten in abonnementsvorm (Insights-as-a-Service) – bijvoorbeeld over concurrenten, groeimarkten en leveranciersrisico’s. 

Wat is je functie binnen het bedrijf?
Ik ben één van de twee co-founders en verantwoordelijk voor hoofdzakelijk de interne zaken van het bedrijf (Operatie, Finance, Product en People). 

Waaruit bestaan jouw werkzaamheden?
We zitten als bedrijf in een sterke groeifase, waarbij mijn werkzaamheden op dit moment zich met name focussen op het realiseren van deze groei op een duurzame manier. Bij elk proces de vraag stellen, wat als dit x10 gaat? Wat hebben we dan nodig voor het platform om te schalen, welke collega’s hebben we nodig in het team en zijn de middelen toereikend als dit pad doorzetten?

Welke diensten levert jouw bedrijf?
Middels ons platform geven wij inzichten aan bedrijven en organisaties voor strategische doeleinden. Vaak zijn de doelen gerelateerd aan groeikansen of risico’s. Hierbij kun je denken aan inzicht in je belangrijkste concurrent, leverancier of overnamekandidaat of concreet inzicht in een gehele markt of waardeketen. 

Voor welke klanten werk je?
We werken voornamelijk voor bedrijven en organisaties binnen de Food&Agri -en Public&Health sector. In binnen- en buitenland. Daarbij kun je denken aan partijen als Aviko, FrieslandCampina en Gemeente Amsterdam. 

In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?
Onze unieke differentiatie komt voort uit onze positionering als insights-as-a-service provider: geen ruwe data waar je eigen analisten voor nodig hebt / zelf het werk voor doet, geen consultants die de interpretatie doen en je adviseren. Ons platform zorgt er daarnaast voor dat de toepassing precies het juiste diepteniveau heeft voor het gebruiksmoment. 

Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?
Eerst verkopen en dan pas kijken hoe je het gaat doen. Zeker in de eerste jaren heeft ons dit geholpen om veel snelheid te maken om je Product/Market fit te ontdekken. Voor productontwikkeling is het essentieel dat je betalende klanten hebt om echt goede feedback te ontvangen op je product, ook als je product nog niet af is.

Daarbij is een belangrijke les die ik heb geleerd om niet direct in de beginperiode van de onderneming grote corporates aan te sluiten als klant. De snelheid van middelgrote ondernemingen zorgen ervoor dat alles sneller gaat. Snellere besluitvorming, sneller feedback en vaak ook betere marges. Corporates komen later als het bedrijf er klaar voor is. 

Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
Het bouwen van een bedrijf met ambitieuze topcollega’s, die je dagelijks uitdagen. Met dit “blauwe rugby team” samen een bedrijf uitbouwen en impact maken op volledige sectoren, niet enkel een handvol klanten. 

Wat zijn je ambities?
Samen met het team groeien naar de internationale standaard voor “outside-in” company insights. Op naar de 1000 klanten om te ondersteunen met de juiste inzichten op het juiste moment. Zodat zij hun strategische beslissingen maken met behulp van onze eigen gedefinieerde metrics, o.a. voor de kwantificering van performance op het gebied van duurzaamheid, risico’s en waardeketens. 

Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
De adoptie van Tech van onze C-level klanten en het vertrouwen om strategische keuzes te maken op basis van de feiten. 

Meer info: www.annual-insight.com.


Deel dit bericht:


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzet verwacht je door Covid-19 mis te lopen dit jaar?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

Samenwerkingen