Naam: Jacco van Delden
Bedrijfsnaam:
Bonc BV
Kun je je bedrijf kort introduceren?
Marketing & Sales is mijn passie. Ik vind het geweldig om iets nieuws of iets wat niet goed gaat, te zien opbloeien. Door deze passie heb ik vaak gesprekken met ondernemers over hoe ze hun bedrijf een ‘push’ kunnen geven. Mijn vrouw vroeg twee jaar geleden waarom ik niet iets bedacht waardoor meerdere bedrijven iets met mijn kennis konden doen. Toen is de gedachte van Bonc ontstaan. Een platform waarmee je op super simpele wijze je bedrijf kunt promoten. Als je Bonc bekijkt zou je kunnen denken…hmmm, is dat alles. Maar juist in die eenvoud zit de kracht. Ik heb samen met een aantal partners getracht het ingewikkelde deel aan de “achterkant” van het platform te verstoppen. De gebruikers moeten zo min mogelijk doen en dat moet snel en efficiënt zijn. Daarom is er ook geen handleiding. Als iets niet duidelijk is op het platform hebben wij het verkeerd gedaan.
Wat is je functie binnen het bedrijf?
Ik ben de eigenaar.
Waaruit bestaan jouw werkzaamheden?
De meeste tijd zit voor mij in het bedenken van nieuwe oplossingen. Er komen in 2020 nog minimaal drie nieuwe functionaliteiten bij. Het kost veel tijd om te voorkomen dat een idee wat in mijn hoofd simpel is, ook in de uitvoering simpel te houden. Ik heb dus veel contact met de developers. Backend, frontend, UX design etc. Daarnaast hebben we nu een aantal mensen in dienst en werken we met stagiaires. Die moeten aangestuurd worden. Maar gelukkig zijn dat super enthousiaste toppers die heel zelfstandig werken.
Welke diensten levert jouw bedrijf?
Met Bonc kun je in een paar stappen je social media berichten maken waarbij je bijvoorbeeld eenvoudig je foto’s kunt voorzien van logo en tekst. Daarnaast is het heel eenvoudig om je berichten in te plannen voor meerdere kanalen tegelijk. Het posten van je berichten verzorgen wij. Een belangrijke dienst is onze campagne tool. Hier geef je aan wat je wilt promoten en voor wie (consumenten of bedrijven) en wanneer. Vervolgens plaatsen wij jouw bericht gedurende die periode meerdere malen per week op alle kanalen op de beste dagen om te posten en de beste tijden.
Daarnaast hebben we ook een boncshop waarbij wij ook berichten kunnen schrijven en zelfs voor de klanten kunnen posten.
Voor welke klanten werk je?
Bonc is gemaakt voor MKB bedrijven. Bedrijven die vaak alleen of met kleine teams werken aan de marketing. Daarvoor hebben we ook een speciale tool ontwikkelt waarbij je een social media bericht kunt maken en opslaan in plaats van posten. Vervolgens kun je zelf het bericht later afmaken of iemand anders vragen dit te doen. Je kunt namelijk met meerdere mensen in dezelfde omgeving werken.
In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?
Het bijzondere van Bonc is dat wij een aantal bestaande functionaliteiten die mensen nu bij verschillende bedrijven af moeten nemen hebben samengebracht in één platform. Je kunt dus berichten maken en vormgeven, berichten inplannen voor verschillende kanalen, campagnes maken en als team werken. Dat kan ook allemaal bij andere bedrijven apart, maar bij ons is dit samengevoegd in één tool. Daarnaast is ons platform Nederlandstalig en dat vinden heel veel klanten ook erg fijn.
Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?
De belangrijkste les voor mij is dat je naar je “onderbuik” moet luisteren. In het verleden waren er ideeën waarbij mensen om mij heen zeiden dat dit niet zou werken en dan kwamen er allerlei logisch klinkende argumenten. Meerdere keren kwam ik er achter dat ik beter niet had moeten luisteren naar die argumenten, maar toch mijn eigen ‘gevoel’ had moeten volgen. Als je risico’s zo goed mogelijk inschat en daarbij een dosis ervaring toevoegt moet je soms als ondernemer toch iets beginnen waar je in gelooft, of toch doorgaan als andere zeggen dat je moet stoppen. Steve Jobs is daarin mijn grote voorbeeld.
Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
Het allerleukste vind ik het bedenken van nieuwe oplossingen. Iets wat mensen bijvoorbeeld veel tijd kost zo oplossen dat het bijna geen tijd meer kost. En het is heerlijk om te zien dat mensen echt blij zijn met Bonc. Daar is het uiteindelijk allemaal om begonnen. Om ondernemers te helpen beter zichtbaar te zijn online.
Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
De constante veranderingen. Het kost heel veel tijd om alles wat er gebeurt op social media bij te houden en te zorgen dat Bonc up to date blijft.
Wat zijn je ambities?
Op dit moment hebben we voor Bonc klanten in Nederland en in Kenya. Het is mijn ambitie om Bonc ook groot te maken in Africa om zo kleine ondernemers te helpen met een goedkope, effectieve tool te helpen in hun levensonderhoud.
Meer info: www.bonconline.com
Deel dit bericht: