december 27, 2018

10 ondernemersvragen aan Jan-Willem Stoop

Naam: Jan-Willem Stoop

Bedrijfsnaam: OMD

Kun je je bedrijf kort introduceren?
We zijn een volledig geïntegreerd crossmediaal marketing solutions bureau. Wij geloven erin dat we meetbare meerwaarde kunnen creëren voor onze klanten wanneer we merken en mensen met elkaar verbinden.

Dagelijks stellen we onszelf de vraag, “Wat zijn de komende trends en ontwikkelingen in de wereld?”. Die informatie vullen we aan met onze data en real-time inzicht in consumentengedrag. Vervolgens combineren we onze kennis met de data van de klant en op basis van de hieruit gedestilleerde inzichten leveren we daadwerkelijk resultaat.

Onze belofte; Insights, Ideas, Results!

Wat is je functie binnen het bedrijf en wat doen jullie?
Binnen OMD ben ik als Client Lead verantwoordelijk voor de klanten Renault Nederland, Hankook, Strato en Tripadvisor. Daarnaast heb ik in mijn vorige rol veelal met MKB klanten te maken gehad. Van lokale OV bedrijven tot goede doelen en winkeleigenaren. 

De kern van ons werk is het analyseren van wie de doelgroep van onze klanten en hun customer journey zijn, via welke kanalen we deze doelgroepen het beste kunnen bereiken en met wat voor soort communicatie op alle touchpoints. Daarbij moet je denken aan Radio en TV commercials, online advertising op bijvoorbeeld Facebook en Google en content samenwerkingen met bijvoorbeeld influencers. Het gaat dus echt om het inkopen van de advertentieruimte, niet het creëren van de commercials zelf. Maar we adviseren de creatieve bureau’s wel degelijk vanuit onze insights.

In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?
Ik denk dat OMD zich onderscheidt door ons geloof in een transparante en onafhankelijke samenwerking, waarbij we ons met name focussen op echt toegevoegde waarde aan het business resultaat van onze klanten. We zijn hierin onder andere research partner van Google, wat denk ik wel aangeeft dat we goed bezig zijn.

Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?
De belangrijkste les die ik geleerd heb, is dat een organisatie uiteindelijk bestaat uit mensen en dat het van cruciaal belang is dat je iedereen met respect behandelt. Van schoonmaker tot directeur. Nooit ‘naar beneden schoppen’, zoals mijn eerste manager Hans me heeft geleerd. 

Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
De enorme drive die er binnen onze organisatie heerst om continu die volgende stap te zetten in ons werk en het ontdekken van nieuwe mogelijkheden. 

 Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
Het medialandschap is de afgelopen jaren enorm veranderd. Met name jongeren kijken veel minder (lineaire) televisie en de aandacht verschuift steeds meer naar de digitale kanalen als Facebook, Instagram, Youtube en Snapchat. Je ziet dat de Nederlandse media partijen hierin enorm zoekende zijn naar een hernieuwde strategie. Dan heb ik het onder andere over Sanoma (de afname in print titels), RTL (verschuiving naar Branded content en digitale kanalen met oa Videoland) en de consolidatie van Talpa Network (SBS, Radio 538, Social1nfluencers). 

 Daarnaast is er door de komst van AVG het afgelopen jaar enorm veel gebeurd op het gebied van privacy. Naar mijn idee is dit een positieve ontwikkeling omdat het iedereen op scherp zet en hierdoor zorgt dat we met zn allen nog betere diensten leveren aan onze klanten. 

Data is in dit alles enorm belangrijk en je ziet dat er op het moment veel verschillende spelers bezig zijn met het claimen van hun positie.

Al met al een zeer interessante periode om in de media te werken! 

Wat zijn je ambities?
Het verder bouwen van een team van professionals wat de best mogelijke service levert aan onze klanten.  

Meer info: www.omd.com


Deel dit bericht:


Volg ons

Voor MKB, door MKB

Polls

Kleine ondernemers moeten te lang wachten op hun geld.

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

Ondernemers met webshops kunnen niet meer zonder AI

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...