september 12, 2019 "In mijn ogen moet ondernemen een avontuur zijn"

10 ondernemersvragen aan Jelle van Dijk

Naam: Jelle van Dijk

Bedrijfsnaam: Artihove Regina B.V. 

Kun je je bedrijf kort introduceren?
Artihove Regina is een familiebedrijf in Bergschenhoek dat sinds 1898 bestaat en zich toelegt op het ontwikkelen van bijzondere, emotievolle kunstzinnige producten. Voorbeelden hiervan zijn sculpturen, interior design en functional design. 

Artihove heeft een vast assortiment dat via onze showroom of webshop te koop is, maar we ontwikkelen ook veel werk op maat voor klanten. Onze producten worden onder meer ingezet als (relatie)geschenk, kerstpakket of (groot) kunstobject. 

Wat is je functie binnen het bedrijf?
Mijn functie is C.E.O.

Waaruit bestaan jouw werkzaamheden?
Naast het inspireren, delegeren, motiveren en controleren van mijn medewerkers, bepaal ik de uiteindelijke visie en de strategie, leg ik contact met mogelijke partners en zorg ik voor innovatie. 

Welke diensten levert jouw bedrijf?
Artihove levert geschenken –  zoals relatiegeschenken en  jubileumgeschenken-, awards, grote objecten, kunstzinnig vormgegeven wanden en interieurobjecten. Dit leveren we vanuit ons assortiment, of maken we compleet op maat. 

Voor welke klanten werk je?
We werken voor een heel breed spectrum aan klanten. Ongeveer 1/5 deel verkopen we aan particulieren. De rest van onze omzet bestaat uit zakelijke klanten. Ons klantenbestand omvat zo’n 20.000 zakelijke klanten zoals Stedin Netbeheer, Plus Retail, diverse Ministeries, Royal Flora Holland. 

In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?We zijn in meerdere branches actief, zoals (relatie)geschenken, awards, interior & functional design en kerstpakketten. Omdat we altijd een niche bedienen, is er niet echt sprake van concurrentie, maar meer van substituten. We onderscheiden ons met kwalitatief hoogstaande emotievolle producten die met hun ontwerp een ‘verhaal’ vertellen. 

Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd?
De belangrijkste les voor mij is om te blijven innoveren. Niet alleen omdat dit goed is voor het bedrijf, maar vooral ook omdat het leuk is. In mijn ogen moet ondernemen een avontuur zijn. 

Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
Het leukste vind ik om bijzondere objecten te maken. Een object zoals het grote Johan Cruijff sculptuur voor FC Barcelona, maakt echt emotie los bij mensen. Als ik dit zie, word ik heel blij. Daarnaast vind ik het een fascinerend idee dat onze objecten de tand des tijds doorstaan. Het Johan Cruijff sculptuur staat er bijvoorbeeld over honderd jaar nog. 

Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
De markt voor luxe relatiegeschenken is na de crisis van tien jaar geleden plots heel sterk afgenomen. De omzetgroei moet dan gehaald worden met extra groei in Belgie en Duitsland en met nieuwe innovatieve product-markt combinaties. Dit zijn (erg leuke) uitdagingen. 

Wat zijn je ambities?
Mijn ambitie is om te innoveren op het snijvlak tussen kunst en technologie. Een kunstwerk gecombineerd met Augmented Reality of Artificial Intelligence lijkt me erg leuk. Ook zie ik graag dat onze Living lijn uitgroeit tot een luxe lijn met emotievolle functional design producten. 

Meer info: www.artihove.nl


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzetgroei verwacht je in 2020?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...