juni 7, 2019

10 ondernemersvragen aan Jochem Snels van Another Cookie

Naam: Jochem Snels

Bedrijfsnaam: Another Cookie

Kun je je bedrijf kort introduceren?
Another Cookie is een fris en dynamisch bedrijf dat koffie- en theeconcepten ontwikkelt en alle bijbehorende ingredienten, apparatuur, service en aankleding levert. Dat doen we graag voor Nederlandse bedrijven en horeca met meer dan 30 fte of 120 koppen warme drank per dag.

Wat is je functie binnen het bedrijf? 
Directeur / eigenaar

Waaruit bestaan jouw werkzaamheden? 
Die zijn best veelomvattend. Mijn werkzaamheden variëren van algemeen management, strategie, sales & account management en marketing & pr tot finance, inkoop & logistiek en IT en ik mag ook graag nieuwe koffie blends samenstellen!

Welke diensten levert jouw bedrijf?
Another Cookie denkt mee over de invulling van warme dranken voor bedrijven en horeca. We nemen tijd voor een intake, kijken naar het bedrijfs-DNA, doelgroepen, piekmomenten, apparatuur, services, espresso- en theesmaken en -bereidingen, meubilair en natuurlijk wat voor sfeer alles moet geven. Uiteraard passend binnen operationele mogelijkheden en budget.

Bij de uitvoering leveren we ook alle producten en diensten die daar mee te maken hebben. Dus zaken als design, project management, apparatuur, service, training en opleiding en natuurlijk onberispelijke koffie en thee. Eventueel ook met private label.

We hebben een strak en zeer overzichtelijke ‘order to delivery’ systeem, dat voor klanten real time en online is te volgen. We leveren 95% van de orders meteen de volgende dag. 

Voor welke klanten werk je?
Ons klantenbestand is heel divers. We doen zaken met afnemers die onze manier van werken, onze kennis, snelheid en kwaliteit van producten weten te waarderen. We zijn geen pingelaars, maar kunnen zeer scherp aan de markt leveren door een hoge graad van efficiëntie en lage overhead.

We hebben klanten als Verkadefabriek, Regus, Kafe van Leer (Robèrt van Beckhoven), GAC, Dimass, BOL.com, Dutchy Design, waar we onze eigen Another Cookie producten aan leveren. Daarnaast werken we ook voor bedrijven als Philips Customer Service, LEEF! Tapas en Superdrukker met private label producten.

In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?Onze USP ligt vooral in onze betrokkenheid en de tijd die we nemen voor een juiste intake (kennis van horeca, B2B en juiste supply chain) om vervolgens met hoge snelheid te leveren. Onze klanten stellen dat zeer op prijs. We zijn in staat om tailormade oplossingen in korte tijd te verzorgen.

We krijgen ook vaak complimenten over de bovengemiddelde kwaliteit van producten, het gemak van bestellen, de snelheid van onze technische service en de snelheid van reageren op vragen en offertes .

Bestellen gaat alleen online via de webshop, waardoor foutloos en 95% de volgende dag wordt geleverd. Alle producten staan duidelijk en fris geëtaleerd op de webshop. Met transparante prijzen en makkelijke betaling via iDeal of voor vaste klanten op rekening. Hierdoor kunnen we scherp aan de markt leveren.

Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?
‘Focus en doe de dingen die je graag doet. Doe dat goed, dan houd je het het langste vol. Dat is dan weer goed voor jezelf en goed voor je omgeving’. Van Ernesto Illy. Ik heb 8 jaar voor Illy nationaal en internationaal mogen werken, waarbij ik meerdere keren met Ernsto Illy aan tafel heb mogen zitten.

Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
Het klinkt misschien als een wenselijk antwoord, maar er zijn echt weinig dagen per jaar dat ik het niet naar mijn zin heb. Het werk is gevarieerd, ik kan er mijn creativiteit kwijt, heb superfijne partners die hetzelfde over samenwerken denken als ik en je mag je eigen broek ophouden. Het gaat gewoon heel goed!

Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
Dat zijn er wel een paar. Er is natuurlijk de zorg over de hele koffiemarkt. Kunnen we de kwaliteit die we vandaag de dag hebben wel voor de toekomst garanderen? Maar ook: hoe krijgen we inkopers en facilitair managers zo ver dat ze samen met finance en HRM gaan inzien dat mooie koffie en thee belangrijke drivers zijn voor productiviteit, sfeer, sociale interactie, happiness en gezien worden als het visitekaartje van het bedrijf. Bespaar niet op een espressomachine en ingrediënten. Het levert bij medewerkers gasten en klanten veel meer op dan wordt gedacht!

Wat zijn je ambities?
Haha, ik ben dit jaar 54 jaar geworden, maar voel me nog 30! Ik wil nog wel een paar jaar bouwen aan dit leuke bedrijf, een haalbaar stuk verduurzaming voor elkaar boksen en mijn tijd geven aan mijn passie: vernieuwende concepten neerzetten, zoals het BACCIA concept en het onlangs gefinaliseerde hydratatie-thee-concept voor grote bedrijven met 200+ fte.

Meer info: www.anothercookie.com


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzetgroei verwacht je in 2020?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...