december 19, 2018

10 ondernemersvragen aan Martine Niermans

Naam:  Martine Niermans

Bedrijfsnaam: Q10 Consultancy

Kun je je bedrijf kort introduceren?
Q10 helpt bedrijven om ‘customer Centric’ te zijn. Wat inhoudt dat als je nooit meer een nieuwe klant zou binnenhalen, je bedrijf nog steeds overleeft, Sterker nog: dat je nog groei haalt uit je huidige klantenbestand. Onze focus is op de Business-to-Business abonnementen industrie. Voornamelijk in de software tech.

Wat is je functie binnen het bedrijf?
Founder en CEO

Waaruit bestaan jouw werkzaamheden?
Uit van alles, maar ik spreek vooral veel op congressen over Customer Experiences en Customer Centricity en wat het oplevert. Hieruit halen we onze opdrachten. 

Welke diensten levert jouw bedrijf?
Wij helpen onze klanten om een goede ‘Customer Journey’ neer te zetten. Met duidelijke punten van communicatie. Dit doen we altijd na intensieve interviews met de klanten van onze klanten en ook de werknemers van onze klanten. Als je werknemers immers niet goed opgeleid zijn om jouw merk te vertegenwoordigen en niet blij zijn waar ze werken, zal zelfs de beste  klantstrategie niet worden behaald. Dus onze focus is niet alleen extern, maar ook intern. 

Voor welke klanten werk je?
We begeleiden en coachen veel startende ondernemers in de SaaS (Software as a Service) industrie. Daarnaast werken we voor grote bedrijven als Micro Focus, Geodynamics, Label A, SERRA Partners.

In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?Ik heb aan de basis gestaan van een zeer succesvolle tech start-up, dus we doen meer dan alleen advies geven t.a.v. Customer Succes. We helpen bijvoorbeeld ook mee aan funding proposities van bedrijven. Vooral Amerikaanse venture capital investeerders verwachten daar vaak ook een volwassen strategie voor. Dan wordt Q10 ingevlogen. 

Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?
Ik leer nog elke dag. Maar een van de meest inspirerende quotes is toch wel van Richard Branson:
“I have always believed that the way you treat your employees is the way they will treat your customers, and that people flourish when they are praised.”

En mijn vader heeft ons altijd geleerd om iedereen te behandelen, zoals je zelf behandeld wilt worden. Dit doe ik al mijn hele leven, en dit is het allerbeste. Ik behandel de kassabediende hetzelfde als de Koning. 

Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
Iedere dag is anders, iedere dag ontmoet je nieuwe mensen. Ik weet oprecht niet hoe mijn dag eruit komt te zien en vind dat heerlijk. Ik kom bij allerlei bedrijven over de vloer over de hele wereld en verspreid ondertussen het zogenaamde evangelie van mijn obsessie voor de klant. Mooier bestaat niet.

Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
Grootste uitdaging is focus. Er komen te veel verleidingen van nieuwe uitdagingen op mijn pad, waardoor focus voor soms minder kan worden voor waar wij echt goed in zijn en dat is het ‘customer centric’  maken en het financieel kunnen bewijzen van onze diensten. ‘Customer Success is here to stay’, zeg ik altijd. We leven niet meer in een economie waar wij als bedrijven alles bepalen, maar waar de klant bepaalt. Dit moet gepaard gaan met een gezonde samenwerking. Sec ‘de klant is koning’ is namelijk ook achterhaald.

Wat zijn je ambities?
Bij mij is de sky the limit. Ik wil graag blijven groeien zakelijk en persoonlijk. En ik rust pas als iedereen het belang van klantgerichtheid inziet!

Meer info: www.q10consultancy.com


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzetgroei verwacht je in 2019?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...