Naam: Tjitse Plantenga
Bedrijfsnaam: HubSpot
Kun je je bedrijf kort introduceren?
HubSpot (NYSE: HUBS) is een toonaangevend groeiplatform. Sinds 2006 is HubSpot op een missie om de wereld meer inbound te maken. Vandaag de dag gebruiken meer dan 78.700 klanten in meer dan 120 landen de bekroonde software, diensten en ondersteuning van HubSpot om de manier waarop ze klanten aantrekken, betrekken en verblijden te transformeren. HubSpot bestaat uit Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub en een krachtige gratis CRM, en geeft bedrijven de tools die ze nodig hebben om beter te groeien.
Wat is je functie binnen het bedrijf?
General Manager, Benelux
Waaruit bestaan jouw werkzaamheden?
Omzet genereren voor HubSpot uit de Benelux-markt door bedrijven te adviseren welke HubSpot-oplossing het beste past voor de uitdagingen die ze ondervinden om hun groeiambities te verwezenlijken. Daarnaast help ik binnen het Benelux Direct Sales team met coaching en trainingen geven om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten voor het team en de individuele ambities.
Welke diensten levert jouw bedrijf?
HubSpot biedt een all-in-one SaaS platform aan om bedrijven te helpen hun marketing, verkoop en support afdeling effectief en efficiënt te laten samenwerken vanuit één centrale database, met als resultaat bedrijven beter te laten groeien. Het platform bestaat uit een CRM, Marketing, Sales, Service en een CMS Hub. Via de App Marketplace heb je toegang tot meer dan 500 applicaties die met het HubSpot platform geconnecteerd kunnen worden.
Om het maximale uit het platform te halen, bieden wij services aan om bedrijven te helpen met de inrichting van het platform en best practices te delen. Deze services kunnen van HubSpot zelf worden afgenomen of door samen te werken met een lokale HubSpot partner.
Je hebt de optie om losse software licenties af te nemen van de onderstaande Hubs maar het platform is ontwikkeld om alle oplossingen met elkaar te laten spreken wat ten goede komt om het maximale uit het platform te halen en je groeiambities:
Voor welke klanten werk je?
Met wereldwijd 78,700 klanten uit 120 landen bedienen wij een zeer divers klant profiel van SMB tot MidMarket+ binnen verscheidene industrieën, uit Nederland moet je denken aan bedrijven als het snelgroeiende Talmundo, Usabilla (reeds overgenomen door SurveyMonkey) en multinationals als Randstad.
In hoeverre onderscheidt jouw onderneming zich van de concurrentie?
Het unieke aan HubSpot is dat wij altijd kijken naar de trend en veranderingen hoe een kopende partij zijn aankopen doet. Op basis van deze observatie helpen wij onze klanten met de implementatie van een bewezen inbound strategie wat ons ten eerste uniek maakt. Ten tweede is er behoefte in de markt naar het gebruiksgemak van een CRM voor de eindgebruiker en de vereenvoudiging van integraties met een CRM. HubSpot is sterk in het bouwen van het product dat gebruiksgemak op nummer 1 zet voor de eindgebruiker en doordat het platform volledig in eigen huis is ontwikkeld heb je één interface voor alle producten en vanuit deze basis is het eenvoudiger om andere applicaties met het platform te integreren. Tot slot is het de sterke community, de rijke (gratis) resources uit onze academie en het customer supportteam dat het onderscheid maakt ten opzichte van andere aanbieders.
Wat is de belangrijkste zakelijke les die jij ooit hebt geleerd? En van wie heb je die les geleerd?
“The riskiest thing to do is just maintain the status quo” het is een uitspraak van Bob Iger dat ik las in zijn boek The Ride of a Lifetime. Het is wellicht een open deur maar zo treffend, zeker in een wereld waar continue alles om ons heen zo snel verandert en het grote gevolgen kan hebben als je blijft aan modderen met het idee we hebben het altijd zo gedaan.
Wat vind je het leukst aan het werken voor jouw onderneming?
De dynamiek in een snelgroeiende organisatie als HubSpot spreekt mij aan. Vier jaar geleden was het met name inbound marketing en marketing automation waarmee wij onze klanten helpen om leads voor het verkoop team te genereren. Tegenwoordig is het een compleet platform voor je marketing, verkoop en klantsupportteams. Door deze continue innovatie blijf je jezelf ook door ontwikkelen en samen met een hele fijne ambitieuze groep mensen om je heen probeer je altijd weer het beste eruit te halen.
Wat zijn de uitdagingen in jouw vakgebied?
HubSpot is de marktleider op het gebied van inbound marketing & marketing automation en staan hier goed om bekend, in onze werkzaamheden kan het soms een uitdaging zijn om de markt ervan bewust te maken dat wij naast marketing juist ook het klantcontact team kunnen helpen. Als bedrijven eenmaal met ons in gesprek zijn, is men vaak aangenaam verrast dat wij naast de marketing kant ook voor sales, klant support en de operationele teams een sterke invulling hebben voor hun wensen en eisen.
Wat zijn je ambities?
Het verder uitbouwen van de snelgroeiende Benelux markt binnen HubSpot. Met de investeringen in het uitbreiden van het platform in de afgelopen jaren geloof ik dat HubSpot aan de vooravond staat om stapsgewijs één van de marktleiders te worden binnen de CRM markt en ik groei graag mee in die rijke toekomst die voor ons ligt.
Meer info:
https://www.hubspot.com/why-go-hubspot
Deel dit bericht: