juni 20, 2022

Data driven marketing: met deze drie tips heb je real-time inzicht in je social media performance

Met data driven marketing kun je als bedrijf goed inspelen op de wensen en behoeftes van je doelgroep. Door bij het bepalen van marketingdoeleinden nu en in de toekomst rekening te houden met wensen, gedragingen en behoeftes van je doelgroep, kun je je doelgroep gericht benaderen en voorspellen wat er aan trends gaat komen.

Om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken zijn er veel slimme oplossingen om meer inzicht te krijgen in de social media performance. Bedrijven als salure.nl maken dit mogelijk. Neem hier dus vooral eens een kijkje om processen te vereenvoudigen. Met de volgende drie tips ben je op de hoogte van de mogelijkheden.

Tip 1: Koppel je software en data

Niet iedereen weet dat je veel werk kunt besparen met slimme software koppelingen. In ondernemingen kom je nog geregeld tegen dat er dubbel werk wordt uitgevoerd, omdat de systemen nog niet goed met elkaar samenwerken. Werknemers moeten dan twee keer dezelfde waardes invullen en als er iets gewijzigd moet worden, moet dat op meerdere plekken worden doorgevoerd. Naast dat dit foutgevoelig is, levert het meer werk op.

Dit geldt ook voor werkzaamheden in het kader van social media performance. Door data met elkaar te koppelen kun je op slimme inzichten komen die je anders over het hoofd zou zien. Terwijl de data juist veel over je doelgroep kan zeggen. Een gemiste kans dus als daar niets mee wordt gedaan.

De oplossing kun je vinden in een AFAS koppeling. Op een eenvoudige manier kunnen bekende software systemen door middel van deze koppeling met elkaar communiceren. Dit hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Er zijn veel bedrijven gespecialiseerd in het koppelen en veel software systemen kunnen tegenwoordig worden gekoppeld. De koppeling schept inzicht in de media performance.

Tip 2: Achterhaal het platform

Een grote stap bij marketing, is weten waar je doelgroep zich bevindt. Met het ophalen van data uit de social media platformen waar de doelgroep het meest actief is, krijg je een zo compleet mogelijk overzicht van je publiek.

Tip 3: Monitor je publiek

Niet te missen bij data driven marketing is weten waar je publiek mee zit. Door ze bijna op persoonlijk niveau te leren kennen kom je te weten waar de wensen en problemen van je doelgroep liggen. Door het op de juiste manier te monitoren kun je met de data uiteindelijk inspelen op de problemen. Biedt oplossingen aan waar je publiek op zit te wachten. 


Deel dit bericht:


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzet verwacht je door Covid-19 mis te lopen dit jaar?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...