juni 7, 2022

Opvallen met sticker marketing

Professionals die een eigen onderneming hebben of een bestaande onderneming willen promoten, gaan steeds vaker op zoek naar een creatieve manier om op te vallen. De wereld van stickermarketing biedt hierbij uitkomst. Stickermarketing is een betaalbare vorm van marketing, die elke onderneming of marketeer kan toepassen.

Stickers kunnen op diverse plekken worden aangebracht, zowel binnen als buiten. Bijvoorbeeld op verkeerslichten, ramen of billboards. Uiteraard moet rekening gehouden worden met het feit dat soms toestemming nodig is om stickers op te plakken. En als de tijd ontbreekt om uit te zoeken waar wel en niet geplakt mag worden, dan kunnen de stickers bijvoorbeeld verspreid worden in winkels of op evenementen. Op deze manier zorgt stickermarketing ervoor dat een bedrijf meteen opvalt bij potentiële klanten.

Betaalbare vorm van marketing
Stickermarketing is populaire en een betaalbare manier om op te vallen. Dit maakt stickermarketing interessant voor alle soorten bedrijven, of het nu gaat om startups of (middel)grote bedrijven. Niet elk bedrijf heeft immers de mogelijkheid om te investeren in uitgebreide marketingcampagnes. Daarnaast geeft het investeren van grote geldbedragen lang niet altijd de garantie op het gewenste resultaat. Vandaar dat stickermarketing een mooie vorm van promotie is die organisaties niet al te veel geld kost.

Effectiviteit
Stickermarketing is niet alleen betaalbaar, maar ook effectief. De stickers zijn namelijk erg eenvoudig te verspreiden en je kunt zelf bepalen waar de stickers worden aangebracht, zodat de doelgroep gemakkelijk kan worden aangesproken. Een bedrijf gericht op studenten plaatst de stickers bijvoorbeeld in bibliotheken, scholen etc.. Hier zullen immers veel studenten aanwezig zijn die in aanraking komen met het bedrijf. Of richt de organisatie zich op toeristen? Dan kunnen de stickers bijvoorbeeld geplakt worden op treinstations en andere plekken waar veel toeristen komen. Ook toeristische tours of andere gelegenheden en evenementen kunnen gevraagd worden of ze de stickers willen aanbieden. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om grotere stickers te plakken op een raam. Raamstickers zijn een veel voorkomende vorm van marketing bij bijvoorbeeld supermarkten. Kortom: stickers kun je op veel plaatsen kwijt.

Ontwerp eigen stickers
Het mooie van stickermarketing is dat eigen stickers zelf en dus volledig naar wens ontworpen kunnen worden. Bedrijven maken vaak leuke en ludieke stickers om op te vallen. Het doel is om mensen een bedrijf te laten herinneren. Stickers worden niet of nauwelijks aangetast, dus het is van belang om ze te ontwerpen met een bepaalde esthetiek. Zo zullen mensen na het zien van de eigen sticker nog lang denken aan de organisatie

Belangrijke punten bij het ontwerpen
Om een succesvolle impact te hebben door middel van stickermarketing zijn de volgende aspecten van belang:

  • Houd de doelgroep van de organisatie in gedachten
  • Ga goed na waar de doelgroep zich begeeft
  • Denk na over de strategie van stickermarketing: worden de stickers geplakt en/of verspreid?
  • Bedenk welke boodschap moet worden overgebracht met de stickers: wat is het doel van deze stickercampagne?

Deel dit bericht:


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzet verwacht je door Covid-19 mis te lopen dit jaar?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...