Paul Smith, een toonaangevend Brits designermerk, is een samenwerking aangegaan met Storyblok’s headless CMS om haar website en klantervaring te moderniseren en klaar te maken voor de toekomst.
Paul Smith – met de hulp van e-commerce specialist Limesharp – implementeerde Storyblok’s headless CMS-technologie binnen de deadline van acht maanden en bereikte een verhoogde paginasnelheid van ongeveer 50 procent, samen met een hogere conversie en omzet.
Om de vijftigste verjaardag van het bedrijf te vieren, wilde het team van Paul Smith de manier waarop ze hun klanten benaderden en met hen communiceren veranderen, hun merk opnieuw vestigen en hun website herbouwen om de unieke klantervaring van hun flagshipstore in Los Angeles te evenaren. Het allerbelangrijkste was dat het bedrijf een oplossing wilde om haar online business toekomstbestendig te maken en te helpen om de komende vijftig jaar relevant te blijven.
Het team van Paul Smith ontwikkelde de nieuwe backend intern, terwijl Limesharp de front-end bouwde. Door de technologie van Storyblok te implementeren, profiteren de contentteams van Paul Smith nu van meer flexibiliteit en zijn ze in staat om zelf ontwerpen en lay-outs bij te werken, content in te plannen, bulkupdates te implementeren en op meerdere manieren toegang te krijgen tot gegevens.
Met Storyblok en headless technologie is Paul Smith in staat om haar CMS te verbinden met een groot aantal externe apps, zoals Larevel voor middleware, Magento voor e-commerce, Cloudinary voor digital asset management (DAM) en Klevu voor zoeken, productaanbevelingen en visual merchandising.
Dankzij deze digitale transformatie won Paul Smith de Best Digital Experience award van de MACH Impact Awards 2023, en een Digital Innovation award van de Retail TouchPoints 2023 Brand Experience Awards.
Hannah Bennet, Hoofd Digital bij Paul Smith: “Toen we besloten om over te stappen op een headless CMS, hebben we een lang beoordelingsproces van headless platforms doorlopen, waarbij we onder andere Contentful, Prismic en GraphCMS hebben geanalyseerd. We wilden de juiste mix vinden van samengestelde architectuur, eenvoudige integraties, gebruiksgemak en flexibiliteit. We vonden Storyblok de meest gevestigde leverancier met geweldige ondersteuning voor ontwikkelaars. Storyblok heeft ook een aantal fantastische unieke functies, zoals de visuele editor. Het ondersteunt verbeterde prestaties en biedt onze teams zoveel flexibiliteit en vrijheid. Het was een makkelijke beslissing.”
Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok: “In een tijd van economische onzekerheid wordt de rol van flexibele en efficiënte marketing met een hoge ROI steeds belangrijker nu bedrijven flexibel willen reageren op nieuwe eisen en trends. Ons recente werk met Paul Smith is hier een perfect voorbeeld van. Dankzij de uitgebreide mogelijkheden van onze headless CMS-architectuur kon het legendarische merk een nieuwe online look krijgen, waarbij de klantervaring van de unieke fysieke winkels werd nagebootst. Het plaatst het bedrijf ook in een goede positie om zijn digitale aanwezigheid gemakkelijk te laten evolueren met nieuwe technologische innovaties.”
Meer informatie is te vinden op www.storyblok.com.
Deel dit bericht: