Prijsacties en heel veel kortingen, dit is hoe Black Friday ook in Nederland inmiddels bekend staat. Maar sommige ondernemers zien door de bomen het bos niet meer. Hoe brengen ze hun producten maximaal onder de aandacht, hoe vergroten ze hun omzet en hoe profiteren ze maximaal van Black Friday?
Winkelen veranderde tijdens de coronacrisis. Uit cijfers van het CBS blijkt dat de detailhandel in het tweede kwartaal van dit jaar duidelijk meer omzet heeft behaald dat het jaar in 2019. De totale omzet steeg met 5,9 procent. Maar dat is niets vergeleken met de records die de webwinkels hebben verbroken: de internetomzet van de detailhandel was in het tweede kwartaal 54,8 procent hoger dan een jaar eerder.
Tegen de achtergrond van die trends belooft Black Friday dit jaar nog spectaculairder te worden. Black Friday is in de afgelopen vier jaar uitgegroeid tot de grootste uitverkoopdag voor de Nederlandse retail en laat zelfs de drukste koopdagen voor Kerst achter zich. Dit jaar wordt waarschijnlijk helemaal knotsgek.
Frans van Riemsdijk, oprichter van Blackfridaydeals.nu, is optimistisch: “Alleen al op onze website hebben we in de aanloop naar en tijdens Black Friday in 2019 bijna een miljoen bezoekers gehad die op zoek waren naar de beste deals en deelnemende winkels. Naar verwachting gaan we dit jaar een nieuwe klapper maken en breken we door de grens van twee miljoen bezoekers.”
Corona en Black Friday Week
Volgens de regering is het coronavirus nog lang niet klaar met ons, dus het thuiswerk-advies zal voorlopig van kracht blijven. Dat betekent dat consumenten specifieke producten zullen aanschaffen die hun ondersteunen om thuis te werken. Denk aan artikelen van laptops tot bureaustoelen. En thuisblijven is een stuk leuker als er thuis vertier is, dus ook de vraag naar sneller internet en videogames neemt toe.
Maar corona is niet het enige wat dit jaar verandert, ook de looptijd van Black Friday deals krijgt naar verwachting een flinke boost. Consumenten verwachten niet één dag acties, maar lopende, nieuwe en scherpe aanbiedingen gedurende een hele week. Ondernemers moeten dus voorbereid zijn op Black Friday Week.
Van Riemsdijk: “De afgelopen jaren heeft een aantal grote online webwinkels niet één dag, maar een week lang Black Friday-acties aangeboden. Bol.com was vorig jaar koploper en had elke dag scherpe deals uit een andere categorie. Ook MediaMarkt startte in 2019 een week eerder met een Black Friday Pre-Party.” Het wordt wel erg druk, hoe houden ondernemers en consumenten overzicht in alle aanbieders, deals en acties?
Van Riemsdijk: “Dat is de kracht van Blackfridaydeals.nu. Wij bieden het grootste online platform rond de jaarlijkse Black Friday in Nederland. De website toont kortingen van honderden bedrijven en duizenden producten. Ondernemers spelen zichzelf zo in de kijker bij het winkelende publiek.”
Zo loop je binnen op Black Friday
Hoe maak je als ondernemer nu het meest kans om je omzet te maximaliseren en optimaal te profiteren van Black Friday? Hier zijn tien punten die je een heel eind op weg helpen.
Over Blackfridaydeals.nu
Blackfridaydeals.nu, opgericht in 2017, is het grootste online platform rond de jaarlijkse Black Friday in Nederland. De website toont kortingen van honderden bedrijven en duizenden producten. Consumenten vinden er een handig overzicht van alle deelnemende winkels en een overzicht van alle aanbiedingen. Meer informatie is te vinden op blackfridaydeals.nu.
Deel dit bericht: