januari 29, 2025 Amazon-meets-Airbnb met premium service

Event-tech pionier Naboo haalt record Series A-investering van €20 miljoen op te midden van groeiende vraag naar zakelijke retraites

Naboo, gevestigd in Parijs, kondigde vandaag een investering van €20 miljoen aan, waarmee het een recordbedrag in zijn soort tot nu toe heeft bereikt. De Series A-ronde, geleid door Notion Capital, is tekenend voor de grote vraag naar Naboo’s innovatie in event-technologie. Momenteel wordt 10 procent van de evenementen van Franse beursgenoteerde bedrijven (CAC 40) geboekt en georganiseerd via Naboo’s platform. Sinds november 2023 is Naboo actief in Nederland, met klanten als Philips, Euronext en Bostik. 

De conciërgeservice voor bedrijfsevenementen van Naboo maakt het mogelijk om locaties, catering, vervoer en teambuildingactiviteiten te boeken. Dit gebeurt met een exclusieve, hoogwaardige service, waarbij aan alles gedacht wordt: van exclusieve zakendiners en seminars tot grootschalige jaarlijkse retraites. De service ondersteunt bedrijven bij het versterken van zowel werknemers- als klantrelaties.

Onlangs sloten tien beursgenoteerde bedrijven een contract af van 1 tot 10 miljoen euro per jaar. Drie contracten bedroegen meer dan 10 miljoen euro per jaar. Dit volgt op succesvolle samenwerkingen met grote bedrijven zoals Google, Société Générale, Veolia, Arkema, Thales en met tech scale-ups zoals Qonto.

Itxaso del Palacio, General Partner bij Notion Capital, zegt: “De branche voor evenementorganisatie is klaar voor verandering. Ondanks het feit dat bedrijven hun budgetten voor evenementen verhogen, blijft de sector verankerd in verouderde conciërgemodellen en software die in decennia niet is geëvolueerd. Naboo herdefinieert dit landschap door automatisering te introduceren die de planning van evenementen stroomlijnt en tegelijkertijd de ervaring voor organisatoren en bezoekers verbetert. Door prioriteit te geven aan financiële transparantie en compliance maakt Naboo eventmanagement niet alleen eenvoudiger, maar zet het ook een nieuwe standaard voor de branche.”

Technologie inzetten voor meer focus op persoonlijke service
Het platform maakt gebruik van AI in de back-end om aan de voorkant de beste persoonlijke, op maat gemaakte, menselijke service te kunnen bieden. Naboo’s strategie is om alle administratieve taken en taken met een lage toegevoegde waarde te automatiseren door middel van technologie en AI-automatisering, zodat medewerkers zich bijna 100 procent van hun tijd kunnen richten op het leveren van hoogwaardige service aan klanten en partners. Naboo’s tweede financieringsronde in 2023 maakte investeringen in AI en dataprocessen mogelijk om de ultra-efficiënte service op maat te bouwen en te verbeteren.  

De groei en het succes van het bedrijf tot nu toe geven richting aan bedrijfsevenementen, met de nadruk op menselijke, persoonlijke en hoogwaardige service. Dit brengt een B2C-ervaring naar bedrijfsseminars en teambuilding. Technologie speelt een ondersteunende rol en faciliteert en verrijkt de persoonlijke, op maat gemaakte ervaring, wat een nieuwe trend inluidt in het digitale tijdperk.

Gestroomlijnd inkoopbeleid
Naboo zal voortbouwen op haar software om een volledig gecentraliseerde suite te bieden voor CFO’s en inkoopdirecteuren om hun uitgaven voor vergaderingen, incentives, conferenties en tentoonstellingen (MICE) te sturen, wat ongekende controle en efficiëntie in deze categorie oplevert.

Het geïntegreerde platform biedt een centraal overzicht van het MICE- en inkoopbeleid en goedkeuringsworkflows, inclusief automatisering van facturering en betaling, om alle boekingen te informeren en zo meer controle te krijgen over de uitgaven. Prognose- en rapportagetools zorgen voor snellere en eenvoudigere prognoses en nalevingsvereisten, waaronder CO2-emissierapporten voor de nieuwe Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).

Laure Pechalmbec, Category Manager Inkoop, Marketing en Communicatie Europa bij ARKEMA, vertelt: “Als inkoopdirecteur weet ik dat MICE een unieke uitdaging vormt op inkoopgebied. De uitgaven zijn vaak verspreid over verschillende afdelingen binnen een organisatie en worden inconsistent gecategoriseerd als overheadkosten, reiskosten of evenementkosten. Deze versnippering maakt een geconsolideerd en gecentraliseerd overzicht van MICE-uitgaven uitzonderlijk moeilijk. 

Gezien het toenemende belang van MICE is de noodzaak om deze uitgaven te controleren en te optimaliseren nog nooit zo groot geweest. Met geavanceerde tools zoals Naboo krijgen we de zichtbaarheid en controle die nodig zijn om deze categorie effectief te sturen. De impact is groot en stelt ons in staat om wereldwijd miljoenen euro’s per jaar te besparen.” 

Inspelen op een nieuw tijdperk
Als gevolg van de opkomst van werken op afstand ontstond er een enorme vraag naar teambuildingactiviteiten en in-persoonevenementen. Naboo, opgericht door twee tech-enthousiastelingen en twee ex-Oliver Wyman consultants, sprong in het gat om sociale interactie te bevorderen en een saamhorigheidsgevoel te creëren om de loyaliteit en betrokkenheid van werknemers te bevorderen. Bovendien beantwoordt Naboo hiermee ook de vraag naar meer lokale en duurzame reispakketten.


Deel dit bericht:


Volg ons

Voor MKB, door MKB

Polls

Kleine ondernemers moeten te lang wachten op hun geld.

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

Ondernemers met webshops kunnen niet meer zonder AI

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...