Uit onderzoek van Storyblok, pionier in content management systemen, blijkt dat 48% van de bedrijven zich schaamt voor hun eigen website. Daarnaast verliezen ze elk jaar een aanzienlijke som geld door slechte website ervaringen. Bedrijfsleiders schatten dit bedrag op 66.074 euro. Dit terwijl er gemiddeld 415.832 euro wordt gespendeerd aan marketingtechnologie.
500 bedrijfsleiders van middelgrote e-commerce bedrijven in de VS en Europa kregen een reeks vragen voorgeschoteld over de prestaties van hun bedrijfswebsite en de daaraan verbonden kosten. Verrassend genoeg zei 48% van hen dat hun website hen recent nog in verlegenheid had gebracht tegenover een belangrijke stakeholder of klant. Toch gaf 87% aan dat hun website geheel of grotendeels aan de verwachtingen voldoet.
Bijna elk bedrijf (92%) denkt dat een slechte gebruikerservaring van hun website hen omzet kost. 30% schat dat dit bedrag hoger is dan 100.000 euro per jaar. Een recent onderzoek van Storyblok onder 6.000 consumenten in de VS en Europa weerspiegelt deze bevindingen. Hier gaf 60% van de consumenten aan gemiddeld vijf aankopen per jaar niet af te ronden vanwege een slechte gebruikerservaring op websites.
Ondanks deze bevindingen blijven de uitgaven voor marketingtechnologie en de tevredenheid over de resultaten zeer hoog. Bedrijven investeerden de afgelopen vijf jaar gemiddeld bijna een half miljoen in hun website en 14% zelfs meer dan een miljoen. Slechts 6% van de ondernemingen is van mening een slecht rendement te behalen op de investering in marketingtechnologie.
Dominik Angerer, CEO en medeoprichter van Storyblok zegt: “In eerste instantie lijken deze resultaten compleet tegenstrijdig. Enerzijds zijn bedrijven van mening dat hun websites duur en voor verlegenheid zorgen. Anderzijds lijken ze tevreden met de prestaties. Hieruit kunnen we afleiden dat de verwachtingen te laag zijn.”
“Veel bedrijven denken dat marketingtechnologie erg duur, moeilijk en tijdrovend is. Dat is niet meer het geval. Op dit moment wordt de industrie op zijn kop gezet door een moderne golf van API-first, best-of-breed technologie. Dit maakt marketingtechnologie niet alleen kostenefficiënter, maar ook gebruiksvriendelijker voor de teams die ermee werken, namelijk ontwikkelaars en marketeers. Bedrijfsleiders hoeven webschaamte niet langer als de norm te accepteren.”
Verder bleek uit het onderzoek van Storyblok dat bedrijven ook veel tijd besteden aan het onderhoud van hun website en het herstellen van fouten. Elke week gaat hier gemiddeld vier uur aan verloren.
Meer informatie is te vinden op: https://www.storyblok.com
Deel dit bericht: