mei 24, 2022 Van pasuitgever naar transactieplatform

MultiTankcard ziet sterke groei: investeringen in IT-talent en nieuw low-code platform

MultiTankcard maakt een sterke groei door. De omzet van de grootste aanbieder van zakelijke mobiliteitspassen in Nederland vermenigvuldigde zich fors in de afgelopen vijf jaar. De groei van het personeelsbestand beweegt in dezelfde mate mee. De volgende stap voor het bedrijf is de bouw van een low-code platform, waardoor klanten en leveranciers sneller en beter bediend kunnen worden.

Op zoek naar IT-talent
MultiTankcard is tevreden met de omzetcijfers en de groei van het personeelsbestand. Het afgelopen jaar trok het bedrijf vooral veel IT’ers aan, waarmee het haar beeld van een transactieplatform in plaats van een pasuitgever verder verscherpte. “Het is niet eenvoudig om goede IT-professionals te vinden en aan je te binden in deze tijd,” vertelt directeur Patrick Roozeman van MultiTankcard. “De relatieve kleinschaligheid van de organisatie en de vrijheidsgraden die hier mee gepaard gaan voor de collega’s, maken ons echter een aantrekkelijke werkgever. IT’ers zijn veelal op zoek naar ‘stoere’ projecten waar zij hun creativiteit in kwijt kunnen en niet naar standaard ‘beheer en onderhoud’. Dat krijgen ze bij ons. Met een volledig nieuwe recruitment aanpak lukt het ons toch in deze krapte de juiste mensen te vinden. Het verhaal slaat aan, maar we blijven rekruteren.” 

Strategie
De komende tijd blijft MultiTankcard bij de huidige strategie: het nastreven van perfectie in het autoriseren, verwerken en factureren van zakelijk gerelateerde mobiliteitstransacties. Deze transacties verschuiven in volume langzaamaan van fossiele brandstof naar elektrisch laden. Roozeman: “De EV-wereld functioneert veelal nog offline en niet-realtime. Deze sector zal echter in het aantal transacties vele malen groter zijn dan fossiel, waarmee het transactiehuis uiteraard vlekkeloos moet blijven functioneren. Het aantal laadsessies per week is nu al 3 à 4 keer hoger dan het aantal tankbeurten met fossiele brandstof. De EV-sector staat echter nog aan het begin van een gedegen automatisering. Het optimaliseren van de financiële afhandeling, van autorisatiemoment naar facturatiemoment, zal cruciaal gaan worden voor de klant, de leverancier, maar ook de auditor, die de financiële afhandeling moet kunnen relateren aan een geautoriseerde transactie.” 

Nieuw low-code platform
In de strategie van MultiTankcard staat de bouw van een volledig nieuw ingericht low-code platform centraal, waarin ook rekening gehouden wordt met zaken als Security-by-Design, Privacy-by-Design en Know-Your-Customer. Dit nieuwe platform maakt het mogelijk sneller te ontwikkelen, waardoor klanten en leveranciers eenvoudiger zijn te koppelen, in een snel veranderende mobiliteitsmarkt. Ontsluiting naar nieuwe ’tokens’, zoals de telefoon of auto, vragen eveneens om een andere aanpak. “De bouw geeft ook een kans om de EV-infrastructuur volledig nieuw vorm te geven met het oog op de digitalisering en dat terwijl de huidige infrastructuur pas vier jaar oud is. Geautomatiseerde koppelingen met klanten, leveranciers en interne applicaties worden steeds belangrijker. We timmeren hard aan de weg om onze klanten en andere stakeholders ook in de toekomst optimaal van dienst te kunnen zijn en een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven”, besluit Roozeman.

Meer informatie is te vinden op www.multitankcard.com en www.multitankcard.com/werken-bij.


Deel dit bericht:


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzet verwacht je door Covid-19 mis te lopen dit jaar?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...