februari 9, 2022 Pandemie legt eilandjes in organisatie bloot

Nederlandse software startup haalt 1,7 miljoen kapitaal op voor doorontwikkeling klantreismanagement en expansie VS

TheyDo, de Nederlandse startup die gebruiksvriendelijke software-oplossingen creëert voor klantreismanagement, haalt 1,7 miljoen euro op bij investeerders. Het bedrijf zet het geld in om meer engineers in dienst te nemen en hun softwareprogramma wereldwijd uit te rollen, om te beginnen in de VS. Sinds de livegang in 2020 groeit TheyDo explosief, vooral vanwege de steeds groter wordende behoefte aan data-integratie, klantinzichten en een remote manier van samenwerken. Bedrijven als Bol.com, PostNL, Jumbo en verzekeringsmaatschappij VGZ werken al met de software van TheyDo. In de VS kan TheyDo bedrijven als farmaceut Johnson & Johnson en softwarebedrijf NCR al tot hun klanten rekenen. 

Bij de start van TheyDo stak investeringsmaatschappij Arches Capital bijna een half miljoen groeigeld in de startup. Met deze nieuwe kapitaalinjectie investeert Innovation Quarter het grootste aandeel in TheyDo. Ook Arches Capital investeerde opnieuw. Daarnaast stortten mede-oprichter van Sketch Pieter Omvlee, Jeroen Nieuwenhuijs van softwarebedrijf Snowflake, Ruben Meiland voormalig VP-Product bij Eventbrite, Vodafone CEO Jens Schulte-Bockum en Recruitee’s COO Robbert Flipsen kapitaal voor de doorontwikkeling van het softwareprogramma van TheyDo.

Eilandjes in organisatie

Volgens Jochem van der Veer, CEO en mede-oprichter van TheyDo, maakte de pandemie voor veel bedrijven pijnlijk duidelijk dat waardevolle klantinformatie op te veel verschillende plekken in de organisatie ligt en moeilijk samenkomt. “Wie de stap maakt naar beter inzicht in klantbeleving, moet vaak óók af van afdelingen die niet samenwerken, kanalen die niet op elkaar zijn afgestemd en versnipperde data binnen de organisatie. Die eilandjes van teams en data drijven met de nieuwe thuiswerknorm door de pandemie vaak nog verder van elkaar af. Ons gebruiksvriendelijke software-product stelt mensen in staat de hele organisatie weer samen te brengen, te structureren en te managen vanuit klantreizen, de customer journeys. Zo kunnen design-, marketing- en engineering teams binnen bedrijven ook op afstand beter samenwerken, doordat ze van elkaar precies weten wat ze aan het doen zijn.”

Door big data het bos niet meer zien

In Nederland bracht TheyDo’s Journey Management Systeem bij een aantal grote spelers al orde op zaken. Zo legde het samen met het marketingteam van Bol.com de basis voor een klantreis-raamwerk en definieerde het vier verschillende personas uit de 40.000 partners die de retailer rijk is. Op die manier kwam de hele organisatie erachter wat de belangrijkste drijfveren zijn voor deze partners om producten via Bol.com te verkopen en wisten productteams sneller waar te innoveren. Ook de researchers en designers bij PostNL en CocaCola claimen gemiddeld een derde van hun tijd te besparen doordat ze niet voor elk project opnieuw met een leeg whiteboard moeten beginnen. Ze hebben nu alle klantreizen, die er ook vanuit andere teams al lagen, op een werkbare gestructureerde plek direct beschikbaar.

Kapitaalinjectie om overzee te gaan
Van der Veer en mede-oprichters Martin Palamarz en Charles Beaumont transformeerden TheyDo in 2019 van adviesbedrijf naar een vernuftig software-platform.  Zo bouwden ze samen met een team van engineers de eerste schaalbare versie van de tool, het basisproduct. Met de recent opgehaalde kapitaalinjectie breidt TheyDo allereerst haar team en de functionaliteiten op het gebied van data-integraties uit. Zo staan integraties met onder meer data mapping en research tools zoals Qualtrics, Medallia, Google analytics en Salesforce klaar voor implementatie. Daarnaast wil het investeren in groei in de VS. Van der Veer: “We zien dat de meeste enterprise organisaties in de VS al ver zijn met het meten van klantbeleving op basis van bijvoorbeeld NPS-scores of product reviews. De technologie en tools daarvoor zijn er de afgelopen jaren in rap tempo doorontwikkeld. Wat ze echter nog niet zo goed kunnen is doorgronden hoe alle customer journeys – ook bijvoorbeeld de fase voordat de klant op de koopknop drukt – eruit zien, hoe ze in een structuur van bestaande features, producten en services passen en hoe verschillende specialisten en teams er makkelijker samen aan kunnen werken. Onze nuchtere Nederlandse technologie kan deze organisaties helpen de bedrijfsdoelen aan te laten sluiten bij de klantbeleving.” 


Deel dit bericht:


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Denk mee met MKB

Hoeveel omzet verwacht je door Covid-19 mis te lopen dit jaar?

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...