Een recent onderzoek, uitgevoerd door Storyblok onder 500 consumenten die goed op de hoogte zijn van de details van Apple Vision Pro, onthult dat een aanzienlijk deel van hen sceptisch is over de beloofde transformerende contentervaringen. Ondanks de hooggespannen verwachtingen blijkt uit de resultaten dat 81% van de consumenten zich zorgen maakt over de contentervaring op het apparaat, vooral vanwege het nieuws dat populaire contentproviders als Netflix, YouTube en Spotify geen apps zullen aanbieden voor Apple Vision Pro. Van deze groep is 53% zelfs zeer bezorgd.
Opmerkelijk is echter dat, ondanks de zorgen, consumenten nog steeds openstaan voor het nieuwe apparaat. Uit de enquête blijkt dat 61% van hen nu meer geïnteresseerd is dan toen het voor het eerst werd aangekondigd. Bovendien overweegt 56% van de respondenten om de Apple Vision Pro dagelijks te gebruiken. De meerderheid (63%) beschouwt het als een betere headset dan de Meta Quest 3, hoewel 23% denkt dat de headset van Meta superieur is.
Entertainment (64%), gamen (63%) en surfen op het web (52%) worden genoemd als de top drie activiteiten waarvoor consumenten de headset zouden willen gebruiken.
Dominik Angerer, CEO en medeoprichter van Storyblok, benadrukt echter het belang van hoogwaardige content voor het succes van de Apple Vision Pro: “Zonder goede content zal de Apple Vision Pro moeite hebben om niet alleen bij de early adopters aan te slaan. Het feit dat een aantal van de populairste contentproviders geen apps maken voor het apparaat is duidelijk een tegenslag voor Apple’s introductie van spatial computing. Uit onze gegevens blijkt dat consumenten geïnteresseerd zijn in Apple Vision Pro en bereid zijn Apple de tijd te geven om het ecosysteem voor content te ontwikkelen. Maar als ontwikkelaars en contentplatforms te traag zijn om in te springen, kan dat geduld opraken.”
Apple Vision Pro, als het meest recente platform, daagt merken uit om na te denken over het aanbieden van content op een schaalbare manier op een groeiende lijst van apparaten. Het blijft afwachten hoe de markt zal reageren op de introductie van Apple’s nieuwste technologische innovatie.
Deel dit bericht: