Annual Insight en Cohelion slaan de handen ineen. Door deze samenwerking kunnen zij hun klanten in de Food & Agri een unieke oplossing bieden door een koppeling te creëren tussen interne en externe data. Voor de klant betekent dit: één plus één is drie.
Door de Coronacrisis is de markt in korte tijd drastisch veranderd en komen veel bedrijven tot de conclusie dat zij niet langer een duidelijk beeld hebben hoe de markt in elkaar zit. Om hier bij te helpen, willen zij inzicht in de markt en recente ontwikkelingen, maar ook in hun interne operatie. Één probleem: “Veel bedrijven missen echter nog de koppeling tussen interne en externe data, waardoor ze een kans laten liggen om beter geïnformeerde beslissingen te nemen”, aldus Jeroen Lustig van Annual Insight.
Om een unieke oplossing te bieden voor dit probleem slaan de twee snelgroeiende technologiebedrijven Annual Insighten Cohelion de handen ineen. Het speerpunt van deze samenwerking is klanten voorzien van eenvoudige toegang tot interne en externe data en hen leren hoe ze deze data kunnen gebruiken bij hun besluitvorming. Annual Insight brengt hier hun expertise over externe data mee en Cohelion hun expertise over interne data. Jeroen: “Informatie over de markt en concurrentie is maar één deel van het verhaal; bedrijfsdata kan dit aanvullen.” Voor de klant betekent dit: één plus één is drie.
Conservatieve markten zoals Food & Agri passen zich doorgaans langzaam aan en zijn terughoudend in de adoptie van noviteiten. Jeroen: “Dat is logisch wanneer een markt heel stabiel is en er een grote supply chain aan te pas komt, maar door regelgeving, druk van concurrentie of de wensen van grote klanten is er wel vraag naar innovatie, met name wanneer het gaat om sustainability of de groeiende wereldbevolking. Bedrijven willen meer doen met minder, reorganiseren hele ketens en opereren steeds meer op een globaal niveau. Al deze factoren maken het voor bedrijven complexer om te bepalen waar hun toegevoegde waarde zit.
Door de samenwerking met Cohelion kunnen klanten van Annual Insight bijvoorbeeld inzichtelijk krijgen hoe het staat met hun operational excellence, beoordelen of een lagere brutomarge voortkomt uit verkoop- of juist inkooprijzen, of nagaan hoe competitief ze zijn in hun medewerkerscompensatie. Dit leidt tot inzichten die ingezet kunnen worden voor performance verbetering.
De koppeling tussen interne en externe data zorgt dat bedrijven hun krachten matchen met de behoeften van de markt. Door bedrijfs- en publieke marktdata samen te brengen, kan een objectieve basis voor beslissingen worden gecreëerd. Aannames en subjectiviteit worden hierdoor vermeden. “Door de samenwerking met Annual Insight kunnen we nu op beide gebieden advies geven; we zorgen voor inzicht in de eigen vestigingen en klanten, maar ook in hoe het bedrijf in de markt en in de wereld staat.”, aldus Roeland Krom van Cohelion.
Deel dit bericht: