november 9, 2023 55 procent van de marketeers beheert meer dan 1.000 digitale assets en 48 procent maakt fouten die contentproblemen veroorzaken

Samenwerking Storyblok met Bynder om content en asset management minder chaotisch te maken

Storyblok, leider in de categorie content management systemen (CMS), is een samenwerking aangegaan met het wereldwijde digital asset management bedrijf Bynder om marketingteams te helpen de merkconsistentie op hun websites te verhogen door middel van een naadloze integratie. Dit zorgt voor een snellere time-to-market en eenvoudige distributie van assets vanuit hun DAM-platform, direct in het CMS.

Moderne bedrijven worden overweldigd door digitale middelen. Storyblok liet een wereldwijd onderzoek uitvoeren onder 500 marketeers, waaruit bleek dat de toegenomen hoeveelheid assets en kanalen die ze ondersteunen leidt tot tijdrovende asset managementtaken en contentfouten.

Van de ondervraagden beheert 55 procent meer dan 1.000 assets in hun asset manager. Slechts 8 procent ondersteunt één kanaal met hun assets, 37 procent ondersteunt 5-10 kanalen en 18 procent ondersteunt meer dan 10 kanalen.

Ruim een derde (37 procent) van de ondervraagde marketeers besteedt maandelijks 5-10 uur aan asset management en ruim een kwart (27 procent) meer dan 10 uur per maand. Het beheren van toegangsrechten is het grootste pijnpunt van asset management (24 procent), gevolgd door het vinden en organiseren van bestanden (19 procent). Bijna de helft (48 procent) heeft een fout gemaakt in hun asset manager die problemen met content veroorzaakte (broken links, verkeerde versies van bestanden, etc.). Met de toegenomen vraag naar nieuwe content gebruikt 64 procent zeer regelmatig of regelmatig AI om te helpen bij het creëren van digitale content, en slechts 11 procent gebruikt het nooit. Meer dan de helft (53 procent) koppelt hun asset manager aan andere marketingplatforms en 41 procent koppelt het aan 5-10 daarvan

De samenwerking met Bynder, een out-of-the-box integratie, pakt veel van de pijnpunten aan waar marketeers dagelijks mee te maken hebben als het gaat om het waarborgen van merkconsistentie over een aantal kanalen. Door gebruik te maken van de integratie kunnen teams de complicaties van omnichannel asset management en content governance oplossen.

De integratie tussen Storyblok en Bynder maakt naadloos hergebruik van door Bynder beheerde assets mogelijk en is vrijgegeven op de Bynder marketplace en is ook beschikbaar voor installatie via Storyblok.

Brad Kofoed, SVP van Global Alliances bij Bynder: “Het onderzoek van Storyblok benadrukt de uitdagingen waarmee organisaties worden geconfronteerd bij het beheren van het groeiende volume, de variëteit en de snelheid van content die moet worden gecreëerd en gedistribueerd om digitale handel te ondersteunen. Content wordt steeds meer gezien als een strategisch bedrijfsmiddel dat organisaties in staat stelt om uitzonderlijke contentervaringen te leveren tijdens complexe omnichannel kooptrajecten. Onze samenwerking met Storyblok is een belangrijke integratie die tot doel heeft teams te helpen met precies dat – het bieden van contentconsistentie, eenvoudige distributie en snellere marktintroductie door on-brand content direct beschikbaar te maken in het CMS.”

“Assets dienen als de fundamentele bouwstenen voor het creëren van digitale ervaringen. Onze samenwerking met Bynder integreert naadloos hun top-tier enterprise digital asset management oplossing met Storyblok, waardoor bedrijven moeiteloos gebruik kunnen maken van hun gehele asset bibliotheek en de orde kunnen herstellen in het rijk van content chaos,” aldus Barry D’Arcy, VP van Partners bij Storyblok.

De Bynder integratie is beschikbaar voor Storyblok klanten met Enterprise plannen.

DAM is essentieel voor merken om aan de vraag naar content te voldoen en door een DAM-platform in het centrum van een verbonden martech- en e-commerce-ecosysteem te plaatsen, kan content naadloos worden geleverd via een netwerk van geïntegreerde platforms. De voordelen van deze aanpak zijn onder andere het samenvoegen van opslaglocaties, het automatiseren van assetvariaties op schaal voor elk kanaal en het verkrijgen van inzicht in de prestaties van assets in een volledig verbonden ecosysteem.


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons

Voor MKB, door MKB

Polls

Kleine ondernemers moeten te lang wachten op hun geld.

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

Ondernemers met webshops kunnen niet meer zonder AI

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...