Storyblok, leider in de categorie contentmanagementsystemen (CMS), is door fintech platform Spendesk ingezet om haar website op te schalen en al haar content te consolideren in één CMS. Na de overstap naar Storyblok verkortte Spendesk de tijd voor het maken van webpagina’s met 80 procent, was het CMS tot twee keer sneller en werd de codebase 25 procent kleiner door het gebruik van dynamische pagina’s.
Spendesk gebruikte eerder twee contentmanagementsystemen om haar content te beheren, maar de ontwikkelaars ondervonden technische beperkingen en het contentteam kon niet snel pagina’s bouwen of bewerken zonder de website te beschadigen. Ze besloten te migreren naar één CMS dat aan de behoeften van de marketing-, ontwikkelings- en ontwerpteams voldeed en zowel de interne samenwerking als de algehele ervaring voor klanten optimaliseerde.
“Pagina’s die voorheen uren in beslag namen om te bouwen, nemen nu slechts enkele minuten in beslag met Storyblok. De visual editor geeft ons content team volledige autonomie door een live preview te geven van de pagina’s waar ze aan werken. Terwijl onze vorige CMS’en duur waren en niet de voordelen boden die we nodig hadden, leveren de CMS-mogelijkheden van Storyblok de kwaliteit waar wij naar op zoek waren,” zegt Lionel Paulus, Senior Front-End Engineer bij Spendesk.
“De ervaring van Spendesk bewijst dat het maken en beheren van moderne content toekomstbestendige manieren vereist met een CMS dat is geoptimaliseerd voor prestaties en werkt voor elk team,” zegt Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok.
Lees de casestudy van Spendesk: www.storyblok.com/cs/spendesk.
Meer informatie over Storyblok is te vinden op www.storyblok.com.
Deel dit bericht: