Storyblok, pionier in content management systemen, presenteert vandaag de resultaten van een design challenge samen met het UC Berkeley Jacobs Institute for Design Innovation. Studenten en alumni met een achtergrond in mens-computerinteractie, cognitieve wetenschap en werktuigbouwkunde werden gevraagd concepten te ontwikkelen voor de toekomst van websites en digitale content.
De dertig deelnemers werden verdeeld in vijf teams voor een tweedaagse design sprint onder leiding van Jacobs Design Instructors Kuan-Ju Wu en Chris Myers. De resultaten zijn beschikbaar onder een Creative Commons Attribution 3.0 Unported-licentie en presenteren een wereld waarin content persoonlijker en inclusiever is.
De volgende prijzen werden door de juryleden tijdens de eindpresentatie aan de projecten toegekend:
“Met deze design challenge wilden we onderzoeken wat de toekomst in petto heeft voor digitale content. We lieten de studenten eerst in hun persoonlijke ervaringen duiken en speculatieve krantenkoppen maken die een wereld vol vooruitgang of crisis voorstelden. Vervolgens is er achtergrondonderzoek verricht om inzicht te krijgen in de signalen en drijfveren die tot die toekomst zouden kunnen leiden. Het visualiseren van toekomstscenario’s op moodboards gaf ons een gevoel van doelgerichtheid – een verlangen om een betere wereld te creëren voor onszelf en toekomstige generaties. Ik ben dankbaar voor de kans om samen te werken met Storyblok en de studenten en kijk uit naar het vervolg daarvan,” zei Kuan-Ju Wu, Design Instructor aan het Jacobs Institute for Design Innovation.
“Als designopleiders willen wij studenten niet alleen technieken bijbrengen, maar ook denkwijzen die hen in staat stellen te ontwerpen voor problemen die nog moeten ontstaan. De design challenge met Storyblok bood de mogelijkheid om op zeer lange termijn te denken over de synergie tussen technologie en samenleving. De resultaten, waarin geavanceerde technologie wordt geïntegreerd op manieren die de samenleving ten goede komen, hebben mij geraakt,” aldus Chris Myers, Design Instructor aan het Jacobs Institute for Design Innovation.
“Digitale content evolueert constant. Storyblok is gebouwd om een toekomstbestendig CMS te zijn, dus leek het ons interessant om samen te werken met UC Berkeley om een vroege blik te werpen op de toekomst van digitale content. We zijn enorm onder de indruk van de passie en het denkwerk van de deelnemers aan deze design challenge, en staan volledig achter hun visie van persoonlijkere en inclusievere content. We kijken uit naar het moment waarop deze concepten werkelijkheid worden,” aldus Dominik Angerer, medeoprichter en CEO van Storyblok.
Links
Over Storyblok
Storyblok, toonaangevend in content management systemen (CMS), stelt zowel ontwikkelaars als contentteams in staat om betere contentervaringen te creëren op elk digitaal kanaal.
Storyblok verbetert de ervaringen van het publiek met best-in-breed prestaties, beveiliging, geoptimaliseerde omnichannel storytelling en robuuste personalisatie. Stel contentteams in staat om op een intuïtieve en onafhankelijke manier content te creëren met slepen-en-neerzetten bewerking, aangepaste samenwerkingsworkflows en een digitale asset manager van wereldklasse. Geef ontwikkelaars de vrijheid om echt alles te bouwen, met alles te integreren en overal te publiceren met de headless architectuur van Storyblok.
Toonaangevende merken zoals Adidas, T-Mobile, Renault en Oatly maken gebruik van Storyblok om hun digitale storytelling vorm te geven.
Lees op www.storyblok.com waarom Storyblok door G2 aangeduid werd als het Nr. #1 CMS en volg Storyblok op LinkedIn en Twitter.
Deel dit bericht: