TikTok, het toonaangevende mobiele entertainmentplatform voor korte video’s, lanceert in Nederland de ‘mkb-hub‘, een Ads Manager ter ondersteuning van het midden- en kleinbedrijf. Een uitgebreide gids op maat helpt het mkb TikTok te begrijpen en de juiste acties te ondernemen om hun doelstellingen te behalen. Ook gaat er een partnership met Shopify van start om bedrijven te helpen bij het beter bereiken van nieuwe en bestaande klanten.
TikTok is de thuisbasis van een creatieve en interactieve community met een brede doelgroep aan consumenten. Dit maakt het platform interessant voor uiteenlopende merken, van groot tot klein. De Nederlandse community, die actief is op het platform, is creatief en geïnteresseerd in een breed scala aan onderwerpen, waaronder gaming, sport en comedy.
TikTok start een Ads Manager voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) in Nederland waarmee mkb’ers eenvoudig en efficiënt geadviseerd worden en binnen enkele minuten via de TikTok Ads Manager nieuwe en bestaande klanten kunnen aanspreken met creatieve advertentiecampagnes. De krachtige mkb-hub maakt het eenvoudig om TikTok-campagnes op te zetten en te beheren. TikTok Ads Manager is ontworpen om bedrijven op weg te helpen op het platform en hun advertenties “100% TikTok” te maken.
Authentieke positieve communities
Nederland telt in totaal meer dan 1,75 miljoen kleine en middelgrote bedrijven, die samen goed zijn voor een omzet van 1027 miljard euro per jaar. Dit is 99 procent van alle bedrijven in Nederland (CBS).
Lisa Friedrich, Head of SMB EMEA for TikTok: “Wij van TikTok geloven dat het bouwen van authentieke en positieve communities een cruciale rol speelt voor het midden- en kleinbedrijf. Zij moeten gehoord en gezien worden door potentiële klanten. In tegenstelling tot de mogelijkheden en budgetten van de reclameafdelingen van grotere bedrijven, telt voor het mkb elke euro en elke cent die wordt uitgegeven. Daarom ben ik verheugd dat onze nieuwe TikTok selfservice-tool het mkb helpt ondekt te worden door een nieuw publiek.”.
Voorbeeldcampagne
Vanaf dinsdag 15 september start er een advertentiecampagne. Met uiteenlopende voorbeeldcampagnes wil TikTok laten zien hoe traditionele reclames kunnen worden omgevormd tot inspirerende TikTok-ads en hoe eenvoudig het voor bedrijven is om hun eigen content te creëren op het platform met de selfservice-tool.
Samenwerking Shopify
TikTok start tevens een partnership met Shopify, hét e-commerce platform voor multichannel verkoop. Webwinkeliers die gebruik maken van Shopify worden hierdoor geholpen met het uitbreiden van hun social commerce strategieën naar ’s werelds toonaangevende korte video-entertainmentplatform. Via een TikTok-integratie in het Shopify-dashboard kunnen Nederlandse Shopify-verkopers TikTok in-feed video-advertenties maken. Hierdoor kunnen bedrijven advertentiecampagnes op TikTok creëren, implementeren, beheren en meten zonder het Shopify-platform te verlaten. Door de samenwerking kunnen bedrijven in Nederland nu in-feed video-advertenties direct op Shopify maken en deze presenteren aan de meer dan 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers van TikTok in heel Europa.
Mel van Lieshout, Country Manager van Shopify: “Voor Shopify merchants was social commerce vorig jaar een belangrijke succesfactor. Dat zien we ook terug in de cijfers van onze social commerce-kanalen. Deze zijn vorig jaar wereldwijd met 76 procent gestegen. We zijn blij dat we onze merchants in het Nederlands met de Shopify-TikTok integratie nog een belangrijk kanaal kunnen bieden, zodat Shopify merchants kunnen profiteren van de koopbereidheid van TikTok gebruikers.”
Merken kunnen hashtags als #smallentrepreneur (> 2,2 miljoen views), #businessidea (> 62 miljoen views),#entrepreneur (> 13 miljard views), #ondernemingcheck (4,7 miljoen views) of #smallbusiness (> 37 miljard views) gebruiken om hun unieke bedrijfsverhaal en -reis te delen en een achterban op te bouwen. Nederlandse gebruikers geven ook om diversiteit – de hashtag #lgbtq is in de afgelopen 30 dagen 4.000 keer gebruikt (vanaf augustus 2021).
Deel dit bericht: