Snakeware heeft in 2023 een groei van 8% gerealiseerd. De omzet van de digital specialist uit Sneek komt voor het eerst op 5 miljoen euro uit. Ondanks de uitdagende arbeidsmarkt wist Snakeware ook nieuw talent aan zich te binden. Het personeelsbestand groeide het afgelopen jaar met 10% nieuwe medewerkers.
Het jaar 2024 begint voor Snakeware veelbelovend. Het bedrijf verlengde de contracten met grote food retail opdrachtgevers als Dirk, DekaMarkt, Vomar en Poiesz Supermarkten. De orderportefeuille voor dit jaar is daarnaast ook goed gevuld met travel opdrachtgevers als RCN, Dormio, Doeksen en Staatsbosbeheer en mediabedrijven, zoals DPG Media en VMN Media. Bovendien bevindt Snakeware zich in een vergevorderd stadium van onderhandelingen met enkele nieuwe grote opdrachtgevers in zowel de retail- als B2B-sector, wat de verwachtingen voor verdere groei in 2024 aanzienlijk versterkt.
Veerkracht
Ondanks een forse kostenstijging in 2023 wist Snakeware toch een winst van zo’n 10% te realiseren. CCO Ate van der Meer van Snakeware: “Dit is niet alleen een bewijs van veerkracht in een uitdagende markt, maar ook van het vastberaden streven van Snakeware naar een gezonde financiële positie om daarmee tegen een stootje te kunnen en bovendien te kunnen blijven investeren in talenten en tools. Ons succes komt voort uit de toewijding van ons team, strategische investeringen en duurzame opdrachtgeversrelaties.”
Nieuw talent
Snakeware heeft ook aanzienlijk geïnvesteerd in de ontwikkeling van zijn medewerkers door trainingen aan te bieden, experts uit de branche in te huren voor inzichten en coaching en nieuw talent aan te trekken. CDO Toine Dinkelberg van Snakeware: ‘We streven ernaar een werkgever te zijn die volledig op de hoogte is van wat er zowel binnen als buiten ons bedrijf gebeurt. Door korte lijnen te houden, willen we betrokkenheid behouden bij onze medewerkers, opdrachtgevers en samenwerkende partners.”
Waar de groei de afgelopen jaren dreigde te stagneren, doordat jong talent steeds vaker vanuit de provincie naar de Randstad vertrekt, ziet Snakeware met de uitbreiding van het personeelsbestand een kentering ontstaan. De deelname aan evenementen zoals Connect.frl en de Agency Night in Leeuwarden, evenals de succesvolle samenwerking in Friesland rond het project Friesland Doet, heeft bijgedragen aan het behoud van talent in Friesland en anderen enthousiast gemaakt om ook in het Noorden te komen werken. De nauwe samenwerking met middelbare en hogescholen in Noord-Nederland en universiteiten heeft tevens geleid tot een constante stroom van ambitieuze stagiairs en afstudeerders, waardoor Snakeware haar positie als aantrekkelijke werkgever heeft versterkt. Van der Meer besluit: “We zijn inmiddels een hub voor digitaal talent in Noord-Nederland. Met vertrouwen kijken we uit naar 2024 en blijven we groeien door innovatie, samenwerking en investeringen in getalenteerde medewerkers.”
Meer informatie is te vinden op www.snakeware.nl.
Deel dit bericht: