Onlangs onderzocht De Consumentenbond de parkeertarieven van 32 binnensteden. De conclusie luidde dat de tarieven verschillen per dag, tijdstip en parkeerduur. Aanbieder van mobiel parkeren Yellowbrick springt daarop in met een nieuw tariefsysteem.
De gemiddelde parkeerder bestaat niet
Yellowbrick deed zelf de afgelopen jaren onderzoek naar parkeergedrag en de verhouding tot bijvoorbeeld tarieven. De conclusies zijn helder, aldus Jeffrey Wolvekamp, directeur van Yellowbrick: “Parkeergedrag is bij iedereen anders, elke parkeerder heeft andere behoeften en bovendien zijn de parkeertarieven overal in Nederland anders. Met ons nieuwe aanbod zijn we de eerste aanbieder van mobiel parkeren die rekening houdt met parkeerduur én verschillen in parkeertarieven.”
Afgestemd op gedrag en regio
Vandaag komt Yellowbrick daarom met drie verschillende varianten voor mobiel parkeren, afgestemd op gedrag en regio. Voor mensen die regelmatig, maar een korte tijd parkeren in gebieden met een laag tarief, is een pakket genaamd Flex gelanceerd. Bij dit tarief zijn de transactiekosten gekoppeld aan het parkeertarief in het betreffende gebied. Is het parkeertarief laag, dan ook de transactiekosten. Parkeerders betalen 10% van de totale parkeerkosten, met een minimum van € 0,15 en een maximum van € 0,50 per parkeeractie. Bovendien gelden er bij dit pakket geen registratie- of abonnementskosten. Met dit tarief is Yellowbrick de enige aanbieder van mobiel parkeren met een tarief afgestemd op parkeergedrag.
Mensen die vaak op straat parkeren kunnen met het pakket Unlimited gebruik maken van één vast tarief en daarmee onbeperkt mobiel parkeren. Een groot voordeel voor bijvoorbeeld ondernemers.
Deel dit bericht: